Aangekomen op de Kanaaleilanden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van John & Marloes - WaarBenJij.nu Aangekomen op de Kanaaleilanden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van John & Marloes - WaarBenJij.nu

Aangekomen op de Kanaaleilanden

Door: John & Marloes

Blijf op de hoogte en volg John & Marloes

18 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Even een berichtje van ons om te melden dat we goed zijn aangekomen. We zijn zaterdagavond aangekomen in een Saint-Malo (Frankrijk). Na een nachtje in een hotel vlakbij de haven, zijn we gisterochtend om 8.00u met de veerboot naar Jersey gevaren. Een overtocht van 1 uur en 20 minuten. De overtocht ging lekker soepel en om 8.30u (Engelse tijd) waren we al door de douane en reden we Saint-Helier op Jersey binnen. Nog voor 9.00u waren we al op onze camping, waar we hartelijk ontvangen werden. Onze tent stond al klaar met de tafel gedekt.

Gisteren was het hier niet zo'n lekker weer. Het heeft vooral gisteravond en -nacht flink geregend. Maar we hebben gisteren vast wat boodschapjes gedaan en een beetje de omgeving bekeken. Femke heeft verder flink moeten slapen om bij te komen van de reis. Dat was een hele trip voor ons kleine meisje. Maar het is verder prima gegaan. Vanochtend stonden we op tegen 8.00u toen Femke wakker werd. We deden de tent op en zagen een stralend zonnetje, blauwe lucht, de zee en in de verte Frankrijk. Dat komt helemaal goed vandaag! We zitten nu lekker aan de koffie, in het zonnetje voor onze tent.

Vandaag gaan we even rondkijken in Saint-Helier, nog wat uitgebreider boodschappen doen en wat huurfietsen regelen voor de komende paar dagen. John gaat nog even kijken of hij kan duiken ergens de komende dagen. Dat kan deze week alleen 's avonds vanwege het tijdegeschil. Op sommige plekken wel 13 meter!

We gaan nu lekker koffie drinken en wachten tot Femke wakker is van haar ochtenddutje. En dan gaan we zo eens kijken in Saint-Helier. Het schijnt hier de komende dagen lekker weer te blijven dus wij vermaken ons wel. Tot gauw maar weer!

Groeten,

John en Marloes

• 18 Juni 2012 - 10:25

Martje:

dat ziet er goed uit! wat een lekker plekje daar op de camping zeg!
    geniet er van!

• 18 Juni 2012 - 11:32

Ste & Fan:

Ziet er prima uit. Nou maar hopen dat het weer een beetje droog blijft. het blijft toch Engeland ;-)

• 18 Juni 2012 - 11:50

Carla:

Hoi, Als je de foto van dat ontbijt ziet geloof ik goed dat FEMKE geen zin heeft in eten.(GRAPJE). Geniet maar lekker met z'n drietjes van alles. John veel kijk plezier bij de vissen in zee.

• 18 Juni 2012 - 13:00

Diny En Piet:

fijn dat jullie goed zijn aangekomen
    en dat het nu goed weer is
    leuke fotos ziet er goed uit als je elke dag met dat ontbijt begint heb je de rest van de dag niets meer nodig.
    of is dat alleen de eerste dag?
    groetjes vanuit vressel.

• 19 Juni 2012 - 10:37

Esther:

Komt helemaal goed met jullie daar. Veel plezier de komende dagen met z'n 3-tjes en hopelijk blijft het zonnetje schijnen. Groetjes

• 21 Juni 2012 - 13:03

Piet En Diny:

leuk die nieuwe fotos zo te zien geniet femke daar heel goed ik hoop
    dat jullie toch wel een beetje mooi weer hebben.