Little Jersey girl - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van John & Marloes - WaarBenJij.nu Little Jersey girl - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van John & Marloes - WaarBenJij.nu

Little Jersey girl

Door: John & Marloes

Blijf op de hoogte en volg John & Marloes

22 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Weer even een kort berichtje van ons vanuit het zonnige Jersey. Het weer is hier tot nu toe (behalve gisteren) erg goed geweest. Als het zonnetje schijnt dan is het ook direct warm. Alleen de wind is vrij sterk, maar dat zorgt er ook voor dat het vrijwel altijd open weer is.

We hebben het hier prima naar onze zin. Jersey is een heel mooi groen eiland dat erg Engels is, maar wel Franse trekken heeft.

Femke vindt het ook hartstikke leuk en gezellig hier. Iedereen is heel erg vriendelijk tegen haar en die aandacht bevalt haar wel. Vooral de speeltuin met schommel en glijbaan zijn favoriet.

Ook Tess heeft het prima naar d'r zin op de camping. Ze loopt de hele dag lekker los en gaat regelmatig mee voor een mooie wandeling.

Afgelopen maandag hebben we hier maar eens in de hoofdstad rondgewandeld. Het valt op dat er erg veel banken zijn met allemaal Wealth Management enzo. John zou hier zo kunnen gaan werken in ieder geval.

Dinsdag zijn we naar de enige wijnboederij hier op het eiland geweest. Daar hebben we eerst creamtea gedronken (thee met scones en room) en toen de rondleiding met proeverij gedaan. De wijn viel wat tegen, maar de Jersey Black Butter viel wel in de smaak. Jersey Black Butter is geen boter maar een soort jam/stroop achtig spul wat alleen hier gemaakt wordt en erg goed smaakt op scones en croissants enzo.

Woensdag zijn we helemaal naar de andere kant van het eiland gereden. Dat duurde wel 20 minuten!!! Daar zijn we naar de (enige) lavendelboerderij geweest en daarna lekker naar het mega grote strand. Het verschil tussen eb en vloed is hier enorm groot. Dus als het eb is heb je ook een mega groot strand. Aan het strand hebben we lekker gelunched. 's Avonds zijn we vanuit de camping naar de baai gewandeld voor een ijsje. Helaas was er niks meer open, maar het was wel een mooie wandeling!

Donderdag was een beetje een regenachtige dag, dus het plan om naar de dierentuin te gaan is niet doorgegaan. In de plaats daarvan zijn we lekker gaan zwemmen. Je moet iets en in de tent blijven met regen is voor even prima, maar niet voor de hele dag. Inde middag waaide het heel erg hard. Femke heeft die middag 3 uur aan een stuk geslapen.....'s Avonds zijn we in de plaatselijke pub uit eten geweest. Dat was echt verrassend leuk en lekker. Femke vond vooral de frietjes van papa erg lekker!!!

Vandaag zijn we dan alsnog naar de dierentuin geweest. Het is niet zo'n grote dierentuin, maar wel een mooie. Met bijna alleen maar dieren die op uitsterven staan en die ze dus proberen te fokken om weer terug uit te zetten. Femke vond vooral de gorilla's en andere apen erg interessant. 's Middags zijn we nog even lekker naar het strand geweest om te spelen.

Morgen vertrekken we in de ochtend weer naar de haven om met de boot naar Guernsey te varen. Daar zullen we dan rond de middag aankomen op onze 2e camping. Als het goed is staat daar dan een blokhut voor ons klaar.

Groetjes,
John, Marloes en Femke
Pootje van Tess

• 22 Juni 2012 - 20:36

Fam. Ter Horst:

Hallo,
    Fijn om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Klinkt allemaal goed en gezellig. Fijn dat Femke het ook allemaal zo leuk vind.
    Geniet er nog even van en een goede reis morgen.
    Hier gaat het prima.
    XX Ellen

• 22 Juni 2012 - 20:50

Juicy:

Haai!

Wat leuk om te lezen dat het goed met jullie gaat en iedereen het naar zijn zin heeft! Ziet er goed uit allemaal, wat een scheetje die Femke! Echt vakantie!
    Veel plezier nog!!!!!!

• 23 Juni 2012 - 11:01

Ste & Fan:

Hoihoi, klinkt alsof jullie erg genieten. Hopelijk blijft het weer zo mooi want dat blijft altijd toch maar afwachten. Geniet er nog van.

• 23 Juni 2012 - 15:11

Piet En Diny:

fijn dat alles goed gaat ik hoop dat je deze week nog een mooie week hebt envooral wat zon fijn dat femke het naar haar zin heeft en dat ze het leuk vindt zal dadelijk weer wennen zijn als papa en mama weer moeten werken maar goed dat went ook wel weer groetjes.

• 23 Juni 2012 - 18:00

Carla:

Ben benieuwd naar jullie blokken huis, het zal wel anders zijn dan de tent. Hopelijk nog een beetje goed weer voor jullie. Het zijn erg mooie foto,s Groetjes