Naar de kust en terug de hoogte in - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van John & Marloes - WaarBenJij.nu Naar de kust en terug de hoogte in - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van John & Marloes - WaarBenJij.nu

Naar de kust en terug de hoogte in

Door: John & Marloes

Blijf op de hoogte en volg John & Marloes

30 Oktober 2008 | Ecuador, Otavalo

Hallo,

Na een paar dagen zonder internet hier weer een berichtje.

Vrijdag (vorige week) waren we nog in Cuenca. Daar heeft Marloes nog een dag goed last van haar buik gehad, dus heel veel hebben helaas niet van deze mooie stad gezien.
Zaterdag zijn we in de buurt van Cuenca naar een mooi natuurpark geweest: El Cajas. Daar hebben we onder begeleiding van een gids een wandeling door het park gemaakt op zo`n 4.000 meter hoogte. Was heel erg mooi.

Zondag hadden we een echte reisdag, 6.00u vertrekken! We zijn vanuit Cuenca via Guayaquil naar Puerto Lopez aan de kust gereisd. Aangezien de wegen hier niet zo goed zijn als in Nederland hebben we daar de hele dag over gedaan.

Maandag zijn we vanuit Puerto Lopez met de boot naar Isla de la Plata gegaan (klein Galapagos). Daar hebben we met een gids een wandeling over het eiland gemaakt. Daar hebben we onder andere Jan van Genten gezien met blauwe poten en albatrossen gezien. Toen we aan land kwamen, waren en schildpadden in het water om ons te verwelkomen. Na de lunch hebben we nog gesnorkeld en onder andere een zeeslang en trompetvissen gespot.

Dinsdag was wederom een lange reisdag. Weer om 6.00u vertrokken en pas ontbijt om 8.30u ergens onderweg. We hebben de hele dag gereden over 450 km. Om 16.00u kwamen we in onze lodge aan en daar hebben we nog een korte wandeling door het nevelwoud gemaakt. Er zaten ook veel kolibri´s bij de lodge. Die moesten natuurlijk op de foto.

Woensdag zijn we vanuit via het middelpunt van de aarde naar Otavalo gereden. Het middelpunt van de aarde ligt op de evenaar. Hier kun je een ei op een spijker laten balanceren. Ook hebben we allerlei andere wetenschappelijke trucjes gedaan.
In Otavalo gaan we naar een kratermeer en naar een Indianenmarkt voor souvenirs.

Nu gaan we eerst even eten en straks lekker slapen.

Tot gauw maar weer!
John & Marloes

PS: wederom weer een ¨kleine¨ selectie foto´s!

• 30 Oktober 2008 - 08:33

Sas:

Ha die John en Marloes,

wat een schitterende reis maken jullie toch! Heel wat afwisselender dan die merels en mussen hier. Ik kan niet wachten op de foto-avond!

groetjes,
    De buurtjes

• 30 Oktober 2008 - 17:37

$te&Fan:

Toch nog naar (klein) Galapagos...Wauw! Ziet er werkelijk gewelig uit. Meer ehh...jullie zijn toch wel op tijd terug voor jullie etentje he?

• 31 Oktober 2008 - 14:17

Esther:

Nog veel plezier daar hè en geniet er nog maar mooi van!!

Groetjes

• 31 Oktober 2008 - 20:41

Hugo En Ellen:

Jullie hebben veel gereisd, maar daarvoor krijg je wel hele mooie dingen terug. De foto's zien er gaaf uit. Ben je niet zeeziek geworden op die boot?
    Geniet nog van de laatste dagen, dan zit het er helaas weer op. Ik zal zorgen dat ik er ben maandagochtend. Alvast een goede terugreis.

Veel liefs, Hugo en Ellen

• 02 November 2008 - 13:46

Ief En Mart:

Ha vakantiegangers!
    Jee, klinkt geweldig daar! Jullie maken het toch maar mooi mee allemaal!
    Hier is alles prima.
    Tot gauw!

• 02 November 2008 - 16:15

Ruth & Marco:

Ciao ragazzi,

Bedankt voor de kaart vanuit ´Ecuador´!

De foto´s zijn erg indrukwekkend. Het lijkt ons een ontzettend mooi land dat iedereen een keer gezien moet hebben.